Представники українських автоклубів
виступили із закликом до співгромадян об'єднатися проти служби ДАІ, підтримати їх відкрите звернення до Президента України і взяти участь в акціях протесту в лютому цього року.
Автоаматори
упевнені, що «основним завданням ДАІ стало
не забезпечення безпеки дорожнього руху, а вибивання грошей з рядових водіїв». Вони послалися на визнання міністра внутрішніх справ А.Могильова, який публічно
заявив, що в ДАІ існує корупційна «піраміда», коли нижні чини, систематично практикуючи побори, відраховують частину грошей своєму начальству,
- і сьогодні це вже головна справа для багатьох
співробітників ДАІ.
Свідоцтвом
непрофесійної роботи ДАІ,
на думку авторів звернення, є той факт, що до
70% позовів водіїв про визнання неправомірними
штрафів ДАІ задовольняються судами.
Автоаматори указують,що після введення нових підвищених штрафів відношення рядових водіїв і ДАІ перетворилися на «холодну війну». Це не зробило дороги безпечнішими, а призвело лише до збільшення хабарів з боку
даішників.
Автори звернення серед
відверто корупційних нормативних актів називають:
- ухвала КМУ №1136 від14.10.2009, що дозволяє даішникам «законно»
грабувати автоаматорів на штрафмайданчиках, знімаючи з автомобіля по 200-300 грн.
на добу);
- нові
правила реєстрації автотранспорту (ухвала КМУ №1371від 23.12.2009, документ містить
норми, які грубо порушують права громадян і законодавство України);
- порядок
проведення техогляду(ухвала КМУ №606 від
9.07.2008, згідно з цим документом ДАІ має
право незаконно відмовити громадянам у проходженні техогляду) ібагато інших.
Єдина зброя проти свавілля - організований протест, вважають автомобілісти-громадські
діячі.
Їх вимоги, окрім відміни перерахованих нормативних актів:
- зниження штрафів за порушення ПДР в 5 разів,
щоб вони відповідали реальному рівню життя громадян і не провокували хабарництво в системі ДАІ;
- недопущення
включення дискримінаційних положень
в адмінкодекс і ПДР, які можуть служити приводом для збільшення корупції з боку ДАІ;
- перегляд проекту ПДР з урахуванням
думки громадських організацій, обговорення проекту ПДР повинне бути повністю відкритим;
- заборона
ДАІ витрачати гроші платників податків на закупівлю
апаратури для контролю технічного стану транспортного засобу, оскільки за законодавством України перевірка техстану
автомобілів здійснюється на СТО і на дорозі
вона заборонена.
|